Opis metod promocji własnego sklepu internetowego – dobre oraz złe praktyki.

Pozycjonowanie

Pozyskiwanie wartościowych linków

Wartościowe linki można pozyskać na parę sposobów:

    • Blogerzy – wysyłanie rzeczy z naszego sklepu do recenzji lub w ramach konkursu – warunkiem miałby być link do sklepu w tekście
    • To samo można także robić w ramach różnych konwentów, spotkań tematycznych, etc. (link na stronie w dziale partnerzy)
  • Własne zaplecze blogowe (Opisane poniżej ;))

Zaplecze blogowe

Chyba najlepsza metoda na wypozycjonowanie własnego sklepu internetowego – blog (lub kilka blogów, nie musimy się ograniczać ;)) z wartościowymi wpisami zawierającymi frazy kluczowe na których nam zależy (w artykułach możemy robić linki do landingpage’y, podstron kategorii, konkretnych produktów, etc., a w stopce link do strony głównej naszego sklepu pod frazę “główną”, na której nam najbardziej zależy).

Czego na pewno nie warto robić

Odradzam wszystkim “leniwym” pozycjonerom wykupywanie dodawania do katalogów z allegro. Dlaczego? Po pierwsze – ilość linków w dzisiejszych czasach nie ma już aż takiego znaczenia (dowodem może być chociażby to, że wszelkie katalogi stron – nawet te największe zaczynają się powoli “zamykać” lub blokować możliwości dodawania nowych stron). A po drugie – praktycznie każda z aukcji na allegro oferuje dodawanie za pomocą robotów na nic nie wartych stronach; niezwiązanych w żaden sposób tematycznie z tym co chcemy wypozycjonować, czym tylko sobie zaszkodzimy. (Sprawdzone na własnej skórze, niestety ;))

Google Adwords

Idealne rozwiązanie…, ale tylko dla firm!

Jeśli mamy firmę (w Polsce google nie pozwala na reklamowanie się osobom fizycznym) możemy skorzystać z tego systemu (jeśli jeszcze z tego narzędzia nie korzystaliście i “podziałacie” trochę na grupach facebookowych to może uda wam się zdobyć bon na nawet kilkaset zł do wykorzystania na reklamę – oczywiście wkład własny także jest wymagany).

Ale najważniejszą “funkcją” Google Adwords jest… Remarketing!

Pewnie nie jeden z Was zauważył śledzące go zewsząd reklamy zawierające produkty, które oglądaliśmy – to jest właśnie to! 😉

Media społecznościowe

Facebook

Idealne miejsce na zebranie bazy “fanów”, których możemy informować o promocjach na sklepie, nowych nadrukach, etc. Całkiem niezły kanał sprzedażowy – należy jednak pamiętać, by posty “komercyjne” były niewielką częścią całości działań (należy często wstawiać wartościowe rzeczy – ciekawostki, linki do artykułów, etc. – wszystko powiązane tematycznie z działalnością sklepu).

Twitter

Twitter jest dobry bardziej pod komunikację z zagranicznymi klientami / reagowaniem na wzmianki o naszej marce niż reklamę (Polacy raczej z tego typu kanału nie korzystają).

Instagram

Bardzo dobry kanał pod promocję “wizerunkową” – making off’y (np. z tworzenia nadruków), zdjęcia na modelkach, relacje z imprez etc.

Pinterest

Bardziej serwis wspomagający „obecność w sieci” niż coś wartościowego 😉 (warto już mieć przy tym zaplecze obserwujących – by ich uzyskać należy dodawać często ciekawe rzeczy – koniecznie dobrze otagowane i z opisem (!)). Pod seo niestety się nie nadaje (pinterest ustawia linki rel=”nofollow”).

Zszywka (Polski Pinterest)

Można prowadzić kampanię wizerunkową, promować ciekawe produkty (niestety nie można zamieszczać linków w opisie, ale jest opcja promowania grafiki za rozsądną cenę – 15 zł) Z własnego doświadczenia mogę stwierdzić, że na nasz rynek jest to znacznie lepsza opcja niż sam pinterest; przynajmniej biorąc pod uwagę branżę odzieżową.

Google+

Portal „widmo”, aczkolwiek przydatny w dodatkowym pozycjonowaniu 😉

Youtube, Twitch

Must-have dla ludzi prowadzących odzież z nadrukami gamingowymi (gameplay’e, recenzje gier, etc.)




Comment 1


Franciszek
29 listopada 2017Odpowiedz

No całkiem ciekawy post, przyznaje. Można się troszkę dowiedzieć. Może mi się to przyda w przyszłości.

Add CommentYour email address will not be published